مسئول مرکز گزینش و استخدام نیروى زمینى سپاه: مبناى استخدام نشانه گذارى است
اشعار واخباردرباره امام زمان
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
کجایند مردان بی ادعا... کجایند مردان بی ادعا...
درباره وبگاه

باسلام دراین وبلاگ سعی شده است از کتاب های معتبر احادیثی نقل شود که برای خواننده شیرین باشدواشعاری که گویای زمان حال است. امید هست که شما خواننده ی گرام از این وبلاگ لذت ببرید
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
لینک های مفید
دیگر امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 239
بازدید ماه : 234
بازدید کل : 133996
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



مسئول مرکز گزینش و استخدام نیروى زمینى سپاه: مبناى استخدام نشانه گذارى است
نویسنده علی کیان در جمعه 23 آبان 1393 |

مسئول مرکز گزینش و استخدام نیروى زمینى سپاه: مبناى استخدام نشانه گذارى است


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مراکز گزینش و استخدام در سپاه ، مسیرهای ورودی جوانان علاقه مند و مستعد برای خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که عبور از این مرحله مستلزم ویژگی ها و شرایط خاصی است .
در این شماره برای آشنایی بیشتر خوانندگان بویژه جوانان علاقه مند با نحوه گزینش و استخدام در سپاه به سراغ سرهنگ پاسدار احمد مظلوم ، مسئول مرکز گزینش و استخدام نیروی زمینی سپاه رفتیم و گفت وگویی را با وی انجام دادیم که ماحصل آن را می خوانید:

¤ به عنوان اولین سؤال ملاک های گزینش در سپاه را بیان نمایید؟
نکاتی که گزینش سپاه در بحث تأمین منابع به آن توجه دارد غیر از احراز صلاحیت های مکتبی ، امنیتی و اخلاقی ، احراز توانمندی ها و قابلیت های فردی هم هست . نکته دیگری که در آموزه های دینی به آن توجه شده و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست ، موضوع اصالت خانوادگی شخص داوطلب استخدام است که در تداوم ویژگی های پاسداری و حفظ آن شئون تأثیرگذار می باشد. در نتیجه به کار گرفتن سیاست های گزینش و استخدام بویژه در یکی دو سال اخیر، ما شاهد جذب تعداد قابل توجهی از بهترین و با انگیزه ترین نیروهای جوان حزب اللهی در یگان های رزم سپاه بوده ایم ، به گونه ای که در بررسی های میدانی و نظرسنجی هایی که از فرماندهان محترم یگان ها و دانشکده ها و مراکز آموزش به عمل آمده نیروهای جذب شده سال های اخیر را از حیث سلامت فکری ، معنوی و جسمی و آمادگی جهت پذیرش مأموریت های خطیر نیروی زمینی سپاه در حد بسیار بالایی ارزیابی نموده اند.

¤ ویژگی هایی که از گزینش و استخدام در طرح تحول همه جانبه پیش بینی شده چیست ؟
ما در حقیقت در سال آغازین برنامه پنج ساله چهارم هستیم و همزمان با ابلاغ برنامه پنجساله سوم سیاست های جدید گزینش و استخدام به عنوان بخشی از سیاست های برنامه تحول همه جانبه به گزینش و استخدام نیروها ابلاغ شد. در این سیاست ها چند هدف اصلی و کیفی تعقیب می شود؛ اول اینکه استخدام برخلاف گذشته قرار است بر مبنای عضویابی و یا به اصطلاح امروزی براساس نشانه گذاری انجام شود، یعنی بجای اینکه از طرق متعارف در جامعه و سایر سازمان ها مثل اطلاعیه و دعوت به استخدام باشد، در سیاست های جدید گزینش و استخدام نیروهای مناسب و علاقه مند و حزب اللهی را که در این طرح تحول از آنها به عنوان نیروهای کیفی نام برده شده در یک زمان وسیع ، توسط شبکه های عضویابی سازمان یافته در سطح وسیع شناسایی و در حقیقت به صورت خصوصی و نه اطلاع رسانی عام از وی دعوت به پیوستن به سپاه می نماییم . طی سه سال گذشته این روش آغاز شد و هر سال که بر تجربه عضویاب ها و مسئولان مختلف سپاه چه گزینش گران و چه غیر گزینش گران افزوده می شود، عضویابی هم از استحکام و دقت بیشتری برخوردار می شود.
هدف کیفی دوم طرح تحول در گزینش ، جذب نیروهایی است که متناسب با مأموریت ها و وظایف سطوح مختلف سازمان به صورت رسته ای به استخدام در می آیند، یعنی از همان ابتدا به صورت رسته ای گزینش می شوند به صورت رسته ای هم در آموزش اعزام می شوند و پس از فراغت از آموزش با رسته مشخص وارد یگان می شوند.

¤ آیا گزینش و بازنشستگی در سازمان سپاه با هم تناسبی دارند؟
جذب و ورود نیروهای جدید به بدنه سپاه برابر روش های برآورد علمی موسوم در مدیریت منابع انسانی متناسب با ریزش ها و کاهش های نیروی انسانی می باشد.

¤ علاقه مندان به گزینش و ورود به سپاه بخصوص نیروی زمینی جهت انجام گزینش باید به کجا مراجعه نمایند؟
همان طور که قبلاً اشاره شد گزینش براساس روش عضویابی انجام می شود بدین صورت که عضویاب های آموزش دیده و توجیه شده نسبت به شرایط و معیارهای گزینش در سپاه با حضور در محیط هایی که به عنوان منابع انسانی سپاه قلمداد می شوند مانند حوزه ها و پایگاه های بسیج و اماکن مشابه افرادی را که مناسب تشخیص دهند، به واحدهای اجرایی گزینش و استخدام استان ها معرفی می نمایند و در صورت دارا بودن شرایط استخدام ، مراحل گزینش آنان در واحدهای گزینش به انجام می رسد. برادرانی که به هر دلیل عضویاب های هر یگان موفق به ارتباط و یا شناسایی آنان نمی شوند، از طریق مراجعه مستقیم به واحدها و دفاتر استانی گزینش و استخدام نیروی زمینی که در مراکز تمامی استان های کشور ـ بجز بوشهر و هرمزگان ـ خود را معرفی نمایند.
در حال حاضر استخدام در نیروی زمینی سپاه در طیف های درجه داری و افسری و عضویت پیمانی در تمامی مقاطع تحصیلی دیپلم ، پیش دانشگاهی ، فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری در رشته های تحصیلی متناسب با رسته های خدمتی و مأموریت های نیروی زمینی سپاه انجام می گیرد. ما در هر سال علی رغم عدم تبلیغات وسیع و عدم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و مطبوعات ، با مراجعه و تقاضای استخدام ده ها برابر سهمیه های استخدامی پیش بینی شده در برنامه های مصوب سالانه روبه رو هستیم . فلذا برنامه های جذب در سپاه با حفظ معیارها و به طور کامل محقق می شود.

¤ مهمترین برنامه های آتی مرکز گزینش و استخدام نیروی زمینی چیست ؟
مرکز گزینش و استخدام نیروی زمینی سپاه در سال جاری و ادامه سال های برنامه پنج ساله چهارم علاوه بر کیفیت بخشی نیروهای گزینش شده درصدد تقویت بنیه علمی و تخصصی گزینش گران متناسب با پیچیدگی ها، حساسیت ها و نیازمندی های روز سپاه می باشد که در این راستا ارتقا و در پاره ای موارد صلاح روش های احراز صلاحیت ها و توانمندی ها و قابلیت های داوطلبان استخدام در نیروی زمینی سپاه از اولویت برنامه های این مرکز می باشد، به گونه ای که عملکرد این مرکز بتواند در زمانی نه چندان طولانی تأمین کننده سیاست گزینش حقیقی و جذب نیروهای کیفی باشد.

¤ چنانچه در پایان صحبتی دارید، بفرمایید؟
در پایان لازم است از همه کسانی که این مرکز را در انجام بهینه وظایف محوله مساعدت و یاری می نمایند صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم .

 

صبح صادق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





طراحی و کدنویسی قالب های مذهبی : شهدای کازرون
Temlate By : 1100Shahid.ir
لینک دوستان ما
آخرین مطالب وبگاه
موضوعات وبگاه
پیوندهای روزانه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون